O zakresie obowiązków specjalisty ds. sprzedaży produktów bankowych mówi nam już sama nazwa tego stanowiska, bowiem specjalistą jest osoba, która doradza klientom w sprawie zakupu odpowiadających im usług bankowych: kredytów, pożyczek, lokat, rachunków oszczędnościowych i innych. W zależności od rodzaju i polityki firmy finansowej, zakres obowiązków specjalisty może się nieco różnić, jednak w każdym przypadku praca ta opiera się na bezpośrednim i pośrednim kontakcie z klientami biznesowymi i indywidualnymi. Każdy specjalista ma obowiązek opracować indywidualną i precyzyjną ofertę dla swojego klienta oraz negocjować dla niego warunki podpisywania umów. Stąd, ważnym jest by osoba zajmująca stanowisko specjalisty, specjalista ds. sprzedaży produktów bankowych Włocławek, doskonale orientowała się we wszystkich produktach oferowanych przez dany bank lub jego oddział. Zadaniem specjalisty jest ponadto prowadzenie działalności doradczej i konsultowanie najlepszych rozwiązań dla poszczególnych klientów.
Stanowisko specjalisty ds. produktów bankowych wiąże się z nastawieniem na dobro klienta, czyli wymaga orientacji na osiągnięcie najlepszego zadowolenia ze strony klienta, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najwyższych korzyści finansowych dla banku. Swoją postawą i podejściem do nabywcy, specjalista ma obowiązek świadczyć o profesjonalnym i indywidualnym podejściu placówki do każdej sprawy. Niedopuszczalne jest wymuszanie na kliencie jakichkolwiek działań lub intensywne sugerowanie skorzystania z takiej oferty, a nie innej. Klient powinien mieć świadomość, że to on jest stroną, która najbardziej liczy się przy nawiązywaniu współpracy.