Zanim rozpocząłem poszukiwania zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. sprzedaży produktów bankowych w Krakowie przekopałem się chyba przez wszystkie możliwe strony poświęcone temu zawodowi. Moim celem było znalezienie wszelkich informacji dotyczących wymagań pracodawców stawianych potencjalnym kandydatom i utwierdzenie się w przekonaniu, że mam szansę otrzymać wymarzoną pracę.
Sprzedaż zawsze wydawała mi się zajęciem, do którego dostęp ma jedynie wybrana grupa pracowników. W końcu nie każdy posiada predyspozycje ułatwiające kontakt z klientem oraz zachęcające do skorzystania z takiej, a nie innej usługi. Wiem, że wielu osobom sprzedaż wydaje się pracą mało ciekawą, jednak jak dla mnie była ona urzeczywistnieniem wszystkich marzeń.
Jak udało mi się wywnioskować na podstawie znalezionych informacji, wśród najczęściej spotykanych wymogów kwalifikacyjnych na stanowisko specjalisty, specjalista ds. sprzedaży produktów bankowych Kraków, najważniejszymi są:
- wyższe wykształcenie ekonomiczne, finansowe, bankowe lub rachunkowe,
- wieloletnie doświadczenie zdobyte na stanowisku związanym z obsługą klientów,
- znajomość języka angielskiego,
- umiejętność obsługi komputera,
- cechy osobowościowe ułatwiające pracę w sprzedaży, takie jak: umiejętność pozyskiwania klientów, otwartość, kreatywność, łatwość nawiązywania kontaktów, odpowiedzialność i dobra organizacja pracy.