Najnowsze badania rynku wskazują, że zaufanie Polaków do sektora bankowego regularnie rośnie. By odpowiednio to wykorzystać, specjaliści ds. sprzedaży produktów bankowych powinni wykorzystać ten moment maksymalnie i pozyskać jak największą liczbę klientów. W jaki sposób tego dokonać? Przepis jest prosty – liczy się marketing, rekomendacje i osobowości bankiera.
Najnowsze badanie TNS Polska przeprowadzone dla Związku Banków Polskich pokazało, że coraz większa ilość indywidualnych klientów ufa instytucjom bankowym i z chęcią poleciłaby swojego głównego dostawcę usług bankowych znajomym.
Oprócz rekomendacji w pozyskiwaniu klientów ważne jest również umiejętne prowadzenie działań marketingowych: atrakcyjne prezentowanie produktów i usług, pozycjonowanie ich w sieci i inne. Warto sięgać też po unikalne rozwiązania i nie ograniczać się do typowych metod prezentacji produktów.
W sprzedaży produktów bankowych liczy się również osobowość samego sprzedawcy. Jego zdolności komunikacyjne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i umiejętność posługiwania się siłą perswazji na pewno przyczyniają się do osiągania lepszych wyników sprzedażowych.